Kultura in umetnost imata pomemben vpliv na naše zdravje in dobro počutje – omogočata očaranost in zadovoljstvo ob estetski izkušnji, spodbujata aktivacijo čutil, svobodno raziskovanje in eksperimentiranje, razvijata empatične zmožnosti ter omogočata globljo samorefleksijo in razumevanje stvarnosti.
Umetnost tako ne prinaša le estetskega užitka, temveč omogoča globoko doživljanje, izražanje čustev, razvijanje ustvarjalnosti skozi zaznavno, čustveno, čutno in telesno občutenje, kar prispeva k bolj celostnemu in globljemu razumevanju nekega pojava skozi vsa čutila. Skozi umetnost otroci, mladostniki in odrasli kot ustvarjalci ali gledalci lažje vstopajo v socialne interakcije, s katerimi krepijo občutek pripadnosti, se lažje soočajo z identitetnimi vprašanji in osamljenostjo ter iščejo smisle bivanja. Hkrati pa jih umetnost vabi tudi k fizični aktivnosti, kar pokažejo številni projekt, ki vključujejo umetnost, saj s svojo narativnostjo in kreativnostjo nagovarjajo tudi osebe, ki jim sicer vadbeno športno udejstvovanje ni tako blizu.
Na predstavitvi bomo izpostavili pomen umetnosti za posameznika, pomen procesnega vključevanja umetnosti v šolski prostor, pri čemer bomo pozornost namenili oblikovanju spodbudnega, varnega in sodelovalnega okolja, v katerem se srečujejo in delujejo umetniki, kulturne ustanove, pedagoški delavci in otroci ter mladostniki. Na kratko bomo predstavili tudi nekaj ključnih ugotovitev mednarodne študije Z zdravjem povezana vedenja v šolskem obdobju, ki se izvaja vsaka štiri leta v več kot štiridesetih državah ter preučuje (duševno) zdravje in z zdravjem povezana vedenja, preživljanje prostega časa mladih in uporabo digitalne tehnologije.