Na dogodku bomo raziskovali pomembne povezave med podnebnimi izzivi, prostorom in izkustvenim učenjem, ki ključno vplivajo na razvoj otrokovega dojemanja okolja. Spodbuditi želimo razmislek o tem, kako lahko z vključevanjem vseh čutil pri učenju izboljšamo razumevanje prostora ter okrepimo okoljsko zavest mladih generacij.
Kako otroci in mladi dojemajo prostor? Zakaj je pomembno, da pri učenju uporabljajo vsa svoja čutila? Raziskovanje prostora skozi vid, sluh, dotik in vonj otrokom omogoča poglobljeno zaznavanje okolja ter spodbuja njihovo ustvarjalnost, radovednost in čustveno povezanost z okolico. Vzgojitelji in učitelji lahko s pomočjo inovativnih metod pri otrocih in učencih razvijajo trajnostno razmišljanje in občutek odgovornosti za prostor.
Center arhitekture Slovenije bo predstavil dve delavnici: Arhitekturno jogo in Arhitekturnega detektiva, ki otroke spodbudita k ustvarjalnemu opazovanju in doživljanju prostora skozi igro, gibanje in raziskovanje.
Društvo Pazi!park se bo predstavilo s projektom UrbanOaza – Narava v mestu za otroke in podnebje, ki prikazuje, kako lahko z raztlakovanjem in urejanjem zelenih površin otroci skozi praktične aktivnosti spoznavajo podnebne spremembe in vlogo narave pri prilagajanju nanje. Projekt spodbuja biotsko pestrost, izboljšuje mikroklimo ter ustvarja zdravo okolje za učenje, igro in druženje. Poudarili bomo pomen dejavnega vključevanja otrok pri načrtovanju in izvedbi ter vpliv takšnih prostorov na njihovo zdravje in dobro počutje.
Ministrstvo za naravne vire in prostor bo predstavilo aktivnosti ene izmed treh prednostnih nalog predsedovanja Slovenije Alpski konvenciji v letih 2023 in 2024*, okoljskega izobraževanja o podnebnih spremembah. Prikazan bo potek mednarodne razprave na politični kot tudi strokovni ravni, predstavljeni bodo zanimivi primeri formalnega in/ali neformalnega izobraževanja o podnebnih spremembah v učilnicah ali zunaj v naravi, ki se izvajajo v okviru šolskih učnih načrtov, projektov ali posameznih dejavnosti, v katere so vključene šole. V zborniku primerov dobrih praks iz različnih držav alpske regije je vključeno tudi področje kulturno-umetnostne vzgoje.
V okviru dogodka bo Natalija Lapajne iz MAO predstavila publikacijo MiniMAO igrarije.
S publikacijo želimo zajeti čim širšo populacijo otrok, vzgojno izobraževalne ustanove ter družine. Namenjena bo predvsem prostorskemu opismenjevanju otrok, ki bodo skozi igro in didaktične naloge spoznavali kaj pomeni dobra arhitektura in oblikovanje, kakšen je raziskovalni pristop ustvarjalca pri oblikovanju kakovostnega bivalnega okolja, ipd. Približati želimo različne vidike oblikovanja obsegajoč vsa merila, od urbanizma do detajlov opreme kot tudi zgodovino oblikovanja in izzive sodobnih oblikovalskih praks. Skozi posamezne teme povezane s predmeti iz zbirke MAO, želimo spodbuditi spoznavanje in različne raziskovalne procese, z lastnim likovnim ustvarjanjem. Publikacija bo zasnovana na osnovi programa pedagoških delavnic muzeja z namenom popularizacije kulturne dediščine (muzejskih zbirk) ter širjenja zavedanja o pomenu kakovostne bivanjske kulture in ni namenjena zgolj učencem, temveč tudi družinam in kot pripomoček učiteljem in mentorjem. Publikacija, ki spodbuja medgeneracijsko odkrivanje skupne kulturne dediščine.