V Drugem preddverju bo postavljenih pet postaj, na katerih bodo predstavljene delavnice, ki zanimivo povezujejo znanost, tehnologijo in umetnost za uporabo v vzgojno-izobraževalnem procesu. Mogoči bodo vodeni ali samostojni ogledi postaj. Na vodenih ogledih bodo udeleženci vsakih 12 minut obiskali drugo postajo in pod vodstvom mentorjev spoznavali aktivnosti, ki spodbujajo ustvarjalnost, inovativnost in medpredmetno povezovanje. Na delavnicah bodo mentorji prikazali, kako lahko s pomočjo 3D-tehnologij, optike, elektronike, virtualnih svetov in molekularne gastronomije tehnologijo uporabimo kot orodje za ustvarjanje in raziskovanje.
Vodeni ogledi bodo ob 10.30–11.30, 12.30–13.30, 14.30–15.30.

Foto: arhiv konS
3D-tisk in družabne igre, delavnica intermedijskih umetnosti
Izvaja: Monika Pocrnjić, MKC Maribor, Lutkovno gledališče Maribor, Moment
Delavnica združuje uporabo 3D-tehnologij in ustvarjalnega procesa za oblikovanje unikatnih družabnih iger. Udeleženci se seznanijo z delovanjem 3D-tiskalnika, osnovami modeliranja v programski opremi (Thinkercad) in uporabo 3D-pisala. Predstavljeni so ključni parametri 3D-tiska, kot so izbira materiala, hitrost in debelina slojev. S praktično uporabo 3D-tiskalnika bomo natisnili igralno kocko, s prostoročnim risanjem s 3D-pisalom pa bomo oblikovali unikatne igralne figure. Aktivnost spodbuja timsko delo, inovativnost in integracijo tehnologije v ustvarjalne procese. Material in opremo je omogočil MKC Maribor.

Foto: arhiv konS
Mini zoetrop, predstavitvena delavnica
Izvajata: Vesna Vega in Borut Vega, Interference
Zoetrop je naprava, ki ustvari iluzijo animacije tako, da zaporedne sličice, ki se vrtijo v krogu, osvetli za delček sekunde, in to ponavlja v neskončni zanki. Izumili so jo že v 19. stoletju, mi pa jo bomo poustvarili iz delov, ki so nam na voljo v 21. stoletju. Cilj delavnice je pridobiti novo znanje s področja optike ter izdelati in preizkusiti elektronsko različico optične naprave.
Udeleženci bodo pripravili animirane sličice in jih postavili na napravo, sestavljeno iz odsluženega mehanizma CD- ali DVD-predvajalnika, mikrokontrolerja Arduino ter visoko svetilne bele LED-lučke in nekaj pomožnih elementov.

Foto: arhiv konS
Ustvarjanje virtualnih svetov, delavnica
Izvaja: Delavski dom Trbovlje
Razvoj tehnologije nam omogoča, da danes prostor dojemamo povsem drugače kot v preteklosti. Na delavnici se bomo poglobili v področje virtualnega in raziskali koncepte, ki veljajo pri ustvarjanju virtualnih svetov. Udeleženci bodo s pomočjo uporabniku prijazne spletne aplikacije oblikovali svoj virtualni svet iz predpripravljenih elementov, prilagodili njihove lastnosti in s pomočjo blokovnega programiranja sestavili preprosto zgodbo. Oblikovanje virtualnih svetov pri učencih in dijakih razvija prostorske predstave, osvetljuje vprašanje oblikovanja javnih prostorov, krepi sposobnosti grajenja pripovednega loka ter spodbuja uporabo znanja v ustvarjalne namene. Delavnico bomo dopolnili s primeri dobrih praks, ki se osredotočajo zlasti na medpredmetno povezovanje.
Arduinovanje – spoznavanje elektronike in prototipiranja
Izvaja: Jaka Waldhütter, MKC Maribor
Delavnica, ki je bila zasnovana v okviru projekta konS pod okriljem MKC Maribor, preprosto in zabavno uvaja udeležence v osnove delovanja Arduina in elektronskih komponent. Brez potrebe po spajkanju ali dodatnem orodju udeleženci spoznajo uporabo prototipne ploščice za enostavno povezovanje elementov. S tem pridobijo vpogled v proces, ki ga izumitelji uporabljajo pri razvoju prototipov svojih inovacij. Delavnica je primerna za vse, ki želijo praktično raziskovati svet elektronike, ter ponuja priložnost za razumevanje osnovnih principov delovanja elektronskih vezij in njihovih mogočih aplikacij.
Molekularna gastronomija – delavnica na stičišču umetnosti, znanosti in kulinarike
Izvaja: Bibi Erjavec, Zavod Kersnikova
Delavnica raziskuje molekularno gastronomijo, v kateri se kuhinja prepleta z laboratorijskimi metodami. Udeleženci spoznajo sferifikacijo, kemično reakcijo, ki omogoča pretvorbo tekočin v pisane kroglice, podobne kaviarju. Raziskujejo kemijo, ki omogoča ta proces, ter analizirajo, katera živila so primerna za sferifikacijo in katera ne. S praktičnimi poskusi preizkušajo različne možnosti in razumejo, kako napake lahko pripeljejo do novih spoznanj. Delavnica vključuje osnovna načela laboratorijskega dela, izvedbo reakcije sferifikacije in poglobljeno razpravo o kemičnih reakcijah, ki se pogosto pojavljajo med kuhanjem. Udeleženci lahko prinesejo tekočine za eksperimentiranje in s tem še dodatno obogatijo izkušnjo.