
Foto: Miha Fras
Odhod skozi intimno zgodbo problematizira prekomerno izkoriščanje naravnih virov, kar vodi v porušenje ravnovesja ekosistemov. To neravnovesje se vse bolj izraža z naraščajočimi ekstremnimi vremenskimi dogodki, kot so poplave, suše, vročinski valovi in gozdni požari, ki prizadenejo milijone ljudi po vsem svetu. Poleg ekoloških vprašanj obravnava tudi pomanjkljivo politiko prostorskega načrtovanja, ki z nepremišljenim širjenjem infrastrukture in interesi urbanističnih investitorjev še povečuje ranljivost okolja. Odhod ni zgolj estetski razmislek, temveč je tudi metafora za nujnost spremembe. Predstava izpostavlja idejo odhoda od trenutnih uničujočih praks in sistemov ter usmerjanje k trajnostnim alternativam. Občinstvo vabi k razmisleku o lastnem prispevku k trenutnemu stanju in o tem, kako lahko vsak posameznik pomaga soustvarjati bolj trajnostno prihodnost.
Predstava je del projekta Ustvarjalne Evrope Transport, ki je nastal na pobudo slovenskega režiserja Tina Grabnarja in v sezoni 2024/25 povezuje šest gledališč iz Slovenije, Estonije, Litve, Češke in Poljske. Žanrsko različne predstave, ki jih poudarjata nadrealistična miniaturna vizualna podoba in kompleksna zvočna slika, gledalce združujejo v intimnem soočanju z žgočimi problematikami sodobne družbe. Skupno izhodišče predstav, ki se strukturno in vsebinsko prepletajo, je problematika transporta kot enega glavnih temeljev globalizacije, ki ga poganja nenasiten gospodarski razvoj.
Tehnologija predstave je močno povezana z različnimi tehnološkimi inovacijami, kar omogoča snovanje edinstvene vizualne podobe, ki presega tradicionalne pristope sodobnega lutkovnega gledališča. Ena ključnih inovacij je uporaba 3D-tiskanja, ki postaja v lutkovnih ateljejih vedno pogostejše orodje.
Po predstavi bo na prizorišču predstave pogovor z gledalci, ki ga bosta vodili igralki Aja Kobe in Ajda Toman.