Predstavitvi dveh primerov dobrih praks razvoja občinstva na Hrvaškem in v Sloveniji bo sledila kratka predstavitev zaključkov strokovnega posveta z mednarodno udeležbo, ki bo izveden 11. oktobra kot spremljevalni program Kulturnega bazarja v regiji. V razpravi bomo razmišljali, kako lahko vzgojno izobraževalni zavodi v sodelovanju s kulturnimi ustanovami in lokalnimi skupnostmi prispevajo k približevanju, spoznavanju ter izkušanju umetnosti otrok in mladih.

Centar mladih Ribnjak: spoznali bomo bogate kulturno-umetniške dejavnosti, pa tudi velik potencial za odpiranje navzven in ustvarjanje novih, doslej neobstoječih skupnosti kulturnega centra, ki ga je ustanovilo mesto Zagreb v parku Ribnjak. Center, ki ima 70-letno tradicijo organiziranega dela in ustvarjanja z mladimi, otrokom in mladim omogoča njihovo glasbeno, uprizoritveno, plesno in likovno izražanje pod vodstvom pedagogov in umetnikov. Kako je nekdanji pionirski dom, ki je imel nekoč v Jugoslaviji status posebne državne pomembnosti, preživel družbene spremembe zadnjih tridesetih let? Kako je danes, v času individualizacije in liberalnega kapitalizma, mogoče poiskati nov odnos z občinstvom iz perspektive centra za kulturo, ki bi mu morala biti primarna vloga gradnja skupnosti in širjenje »horizontalne kulture«?
Zavod Bunker: mlado občinstvo je eno izmed ključnih, ki jih Bunker poskuša ne samo nagovoriti in pripeljati na predstave, ampak jih aktivno vključevati v svoje programe ter pri sodelovanju z mladimi imeti v mislih predvsem vzgojno-izobraževalne zavode. Del sistematičnega razvoja kulturno-umetnostne vzgoje je tudi razmislek o potrebah mladih in poskusu razvoja programov, ki odgovarjajo tem potrebam. Predstavili bodo projekte in programe za mlade in z mladimi ter tudi s pedagoškimi delavkami in delavci: šola v kulturi, festival Drugajanje, tandemske ure, prostovoljsko-mentorski program, mentorstvo za mlade kuratorke …
Dogodek bo potekal v slovenskem jeziku, predstavitev gostov v hrvaškem jeziku bo ustrezno povzeta v slovenskem jeziku.