Pozdravni nagovori
Zavod RS za šolstvo, Slovenska nacionalna komisija za UNESCO
Beseda sožitje (po SSKJ: skupno bivanje in skupno življenje, tudi skladni medsebojni odnosi) za različne posameznike in skupine nosi različne pomene. Načine sobivanja, delovanja in ustvarjanja znotraj skupnosti pa pogosto določajo osebe na položajih moči ali že utečeni načini delovanja in navade. V skupinskem delu bodo mladi raziskovali, kaj zanje pomeni sožitje: kako ga ustvarjati ter kakšno vlogo lahko pri sožitju opravita kultura in umetnost? Zaključni dogodek ne bo namenjen »le« besedam, temveč utelešenju sožitja, kot ga bodo razumeli, raziskovali in razvijali v procesu priprave dogodka, in sicer s pomočjo različnih ustvarjalnih pristopov in načinov izražanja.
S tovrstnim zaključnim dogodkom želimo predstaviti možnosti za spodbujanje različnih načinov sobivanja in aktivne udeleženosti mladih v kulturi in umetnosti. Prispevati želimo k ozaveščanju različnih deležnikov na lokalni in nacionalni ravni o tem, kako pomembno je mladim ponuditi možnosti za dejavno sodelovanje. Številne kulturne ustanove že izvajajo dejavnosti, pri katerih je udeleženost mladih vzpostavljena od načrtovanja do izvedbe projekta in jim je hkrati zagotovljeno delo z umetnikom oziroma delavcem v kulturi – mentorjem.
Če želimo vzpostaviti družbo sožitja, je odpiranje prostora za soodločanje mladih ključno, saj jih spodbuja k doseganju samostojnosti ter zvišuje kakovost njihovega dejavnega sooblikovanja družbe in življenja v njej. Še posebej pomembno je sistemsko ustvarjanje pogojev za udeleženost mladih v kulturnih ustanovah (javnih zavodih in nevladnih organizacijah) tako na lokalni kot nacionalni ravni, želimo si namreč družbo, v kateri sta sožitje in ustvarjalnost najvišji vrednoti.